Općina Brtonigla obavještava skrbnike pasa o zakonskim obavezama
03.11.2017.
Zakonske obaveze skrbnika pasa
Pozivamo sve građane Općine Brtonigla da pročitaju tekst koji slijedi i da se informiraju o zakonskim obavezama skrbnika pasa.
NENAPUŠTANJE: Zakonom o zaštiti životinja zabranjeno je napuštanje životinje. Propisana je kazna veća od 10 000 kn.
OBAVEZNO MIKROČIPIRANJE: Mikročipiranje pasa obavezno je u Republici Hrvatskoj. Kazna za nepoštovanje ove obaveze iznosi do 6000 kn.
KONTROLA RAZMNOŽAVANJA: Zakonska obaveza skrbnika je i osigurati kontrolu razmnožavanja životinje. Ako skrbnik ne želi zbrinuti neželjenu mladunčad, snosi troškove zbrinjavanja. Kao način kontrole razmnožavanja preporučuje se kastracija ženki i mužjaka, rutinski veterinarski zahvat koji sprječava ne- željeno potomstvo. Kazna za nepoštovanje ove obaveze iznosi više od 10 000 kn.
SVI POTREBNI UVJETI: Skrbnik mora osigurati potrebne uvjete za kućne životinje, što uključuje i veterinarsku skrb. Zanemarivanje i zlostavljanje životinja kažnjivo je iznosom većim od 10 000 kn, a mučenje i ubijanje zatvorskom kaznom do godine dana.
OVLASTI KOMUNALNOG REDARA: Skrbnik životinje obavezan je komunalnom redaru predočiti dokaz o mikročipiranju i cijepljenju psa.
ČIŠĆENJE IZMETA I POVODAC: Skrbnik je dužan počistiti izmet za svojim psom i držati životinju na povodcu, osim na mjestima gdje je dopušteno da se pas kreće slobodno.
UDOMLJAVANJE UMJESTO KUPNJE: Udomljavanjem umjesto kupnje možete pomoći psu i svojoj zajednici. Pas iz skloništa je zdrav, cijepljen, mikročipiran i kastriran.
Budite odgovorni i ne riskirajte visoke novčane kazne! Odvedite svojega psa na cijepljenje, mikročipiranje i kastraciju te održavajte svoj grad čistim i ugodnim za život.
Ako ste svjedok kršenja zakona, zanemarivanja ili zlostavljanja životinja, svakako prijavite takve slučajeve nadležnoj veterinarskoj inspekciji i komunalnom redarstvu, a u slučaju zlostavljanja i policiji. Budite aktivan sudionik društva i štitite životinje!
Doveri legali dei detentori di cani
Invitiamo tutti i cittadini del Comune di Verteneglio a leggere il testo che segue e a informarsi quali sono gli obblighi legali per i detentori di cani.
DIVIETO DI ABBANDONO: La Legge sulla protezione degli animali ha prescritto il divieto di abbandonare gli animali. Per i trasgressori del divieto è prevista una multa superiore alle 10 000 kune.
MICROCHIP OBBLIGATORIO: L’impianto del microchip nei cani è obbligatorio nella Repubblica di Croazia. La sanzione per l’inadempimento di tale obbligo ammonta a 6000 kune.
CONTROLLO DELLA RIPRODUZIONE: È obbligo legale dei detentori quello di provvedere al controllo della riproduzione dell’animale. Se il detentore non desidera prendersi cura di cuccioli indesiderati, deve assicurare i costi per la loro custodia. Quale metodo per il controllo della riproduzione si consiglia la castrazione di femmine e maschi, un intervento veterinario di routine che previene la prole indesiderata. La sanzione per l’inadempimento di tale obbligo è superiore alle 10 000 kune.
TUTTE LE CONDIZIONI RICHIESTE: Il detentore deve assicurare tutte le condizioni richieste per gli animali domestici, il che comprende anche l’assistenza veterinaria. La negligenza e il maltrattamento degli animali è punibile con un importo superiore alle 10 000 kune, mentre per la tortura e l’uccisione è prevista la sentenza di detenzione fino ad un anno.
COMPETENZA DELLA GUARDIA COMUNALE: Il detentore dell’animale ha l’obbligo di esibire alla guardia comunale la prova dell’avvenuto impianto del microchip e dell’avvenuta vaccinazione del cane.
PULIZIA DEGLI ESCREMENTI E GUINZAGLIO: Il detentore ha l’obbligo di pulire gli escrementi del cane e di tenere l’animale al guinzaglio, ad eccezione dei luoghi entro i quali è permesso che il cane si muova liberamente.
ADOZIONE AL POSTO DELL’ACQUISTO: Adottando i cani, anziché acquistarli, potete aiutare al cane e alla vostra comunità. Il cane che si trova nel rifugio è sano, vaccinato, è dotato di microchip ed è castrato.
Siate responsabili e non rischiate le alte multe pecuniarie! Provvedete alla vaccinazione del vostro cane, all’impianto del microchip e alla castrazione. Mantenete la vostra città pulita e ordinata.
Se siete testimoni di trasgressioni alla legge, di negligenza o maltrattamento di animali, segnalate tali casi all’ispezione veterinaria di competenza e alla guardia municipale. Nel caso di maltrattamento, la segnalazione va fatta anche alla polizia. Siate un partecipante attivo nella società e proteggete gli animali!