Grad Buje slavi svoj dan uz izložbe, koncerte i sport
28.08.2025.
Od 5. do 8. rujna u Bujama se obilježava Dan Grada Buja kroz raznovrstan program koji spaja umjetnost, glazbu, sport i zajedničko slavlje.
Zašto se obilježava baš 8. rujna?
Dan Grada Buja svake se godine slavi na blagdan Male Gospe, 8. rujna. Datum nosi vjersko i lokalno značenje jer se povezuje sa zaštitnicom župe – Gospom Milosrdnicom. Osim duhovne simbolike, taj dan postao je prilika za slavlje lokalne zajednice, kulturnih inicijativa i javnog života u gradu.
Program slavlja: 5. – 8. rujna
Ovogodišnji program proteže se kroz četiri dana, s događanjima posvećenima umjetnosti, glazbi, sportu i duhovnosti:
Četvrtak, 5. rujna
-
U 18:00 sati u Kuli sv. Martina otvara se izložba Branimira Turkalja pod nazivom Moj Amarcord.
-
U 20:00 sati u crkvi sv. Servula održava se koncert Trio Sophia, s nastupom sopranistice A. De Negri, trubača L. Stoimenova i orguljaša E. Bissola.
Petak, 6. rujna
-
U 10:00 sati počinje 4. memorijalni turnir “Stojanka Puzigaća” u sportskoj zoni.
-
U isto vrijeme u Sunčanom parku održava se javni sparing povodom 15 godina Kickboxing kluba, uz dodatni prateći program.
-
U 17:00 sati u vinariji Bastian planirano je predstavljanje oznake izvornosti vina “Buje”.
Subota, 7. rujna
-
U 18:00 sati u atriju POU Buje koncert će održati polaznici Summer Workshop CRESCENDO.
Nedjelja, 8. rujna
-
U 10:00 sati u crkvi sv. Marije Milosrdnice održava se sveta misa.
-
Svečana sjednica zakazana je za 20:00 sati u kinodvorani POU Buje, a odmah nakon toga u atriju slijedi koncert grupe ZONA B.
Spoj tradicije i zajedništva
Ovogodišnji program Dana Grada Buja donosi spoj kulture, sporta i glazbe kroz sadržaje koji su pristupačni i povezani s lokalnim životom. Proslava i dalje ostaje trenutak okupljanja, slavljenja tradicije i stvaranja novih uspomena – u duhu grada koji se razvija, ali ostaje vjeran sebi.
La Città di Buie celebra la sua giornata con mostre, concerti e sport
Dal 5 all’8 settembre a Buie si celebra la Giornata della Città con un programma vario che unisce arte, musica, sport e momenti di condivisione.
Perché si celebra proprio l’8 settembre?
La Giornata della Città di Buie si celebra ogni anno l’8 settembre, in occasione della Natività della Beata Vergine Maria. La data ha un significato religioso e locale, legato alla patrona della parrocchia – la Madonna della Misericordia. Oltre alla dimensione spirituale, è diventata un’occasione per festeggiare la comunità locale, le iniziative culturali e la vita pubblica della città.
Programma delle celebrazioni: 5 – 8 settembre
Il programma di quest’anno si estende su quattro giorni, con eventi dedicati all’arte, alla musica, allo sport e alla spiritualità:
Giovedì 5 settembre
Alle ore 18:00, nella Torre di San Martino, si inaugura la mostra di Branimir Turkalj intitolata Il mio Amarcord.
Alle ore 20:00, nella chiesa di San Servolo, si tiene il concerto del Trio Sophia, con la partecipazione del soprano A. De Negri, del trombettista L. Stoimenov e dell’organista E. Bissolo.
Venerdì 6 settembre
Alle ore 10:00, nella zona sportiva, inizia il 4º Torneo Memoriale “Stojanka Puzigaća”.
Contemporaneamente, nel Parco del Sole, si svolge uno sparring pubblico in occasione del 15º anniversario del Kickboxing Club Buie, accompagnato da un programma collaterale.
Alle ore 17:00, presso l’Azienda Vinicola Bastian, è prevista la presentazione della denominazione di origine del vino “Buie”.
Sabato 7 settembre
Alle ore 18:00, nell’atrio del UPA Buie, si tiene il concerto dei partecipanti del Summer Workshop CRESCENDO.
Domenica 8 settembre
Alle ore 10:00, nella chiesa della Madonna della Misericordia, si celebra la Santa Messa.
La seduta solenne del Consiglio comunale è prevista per le ore 20:00 nella sala cinematografica del UPA Buie, seguita da un concerto del gruppo ZONA B nell’atrio.
Un connubio di tradizione e comunità
Il programma di quest’anno unisce cultura, sport e musica con proposte accessibili e in sintonia con la vita locale. La Giornata della Città continua a essere un momento di incontro, celebrazione della tradizione e creazione di nuovi ricordi – nello spirito di una città che cresce rimanendo fedele a sé stessa.
Izvor: www.buje.hr



